lördag 15 september 2012

Helgen

Igår fyllde vår vän Gisela 30 år! Det firades med mys och gott hemma hos henne. :)

Idag lördag har vi varit hos Svärmor och varit hemma hos hennes vän Solveig och Goundy, ätit tårta och god middag. Och fått ärva trädgårdsmöbler. Som nästa år ska få en plats i vår trädgård. Fundera på att måla dessa vita och platsen blir nog under äppelträdet...mitt i trädgården bland blommor runtomkring sig vore underbart. Möbelgruppen består av bord, soffa och 2 stolar med dynor i turkos/rosa färger.

Idag har jag provat gratäng av Rättika, mkt god gratäng!

Husse och Tove ligger i knät....

hemma i svärmors kök..

mys





Kenny och Jolanta(hemma hos Jolanta)


man blir trött efter maten...  ;)


sminkar mig i bilen...

bjuder på mig själv...

framme i Räppe...

Rättika!

1kg rättika
2st gula lökar
 2 vitlöksklyftor
 5 dl vispgrädde
 5 dl ost. 
Skala och skiva rättika i tunna skivor, koka rättika i lätttsaltat vatten i ca 15min
 Dunsta av vattnet. 
Varva rättika, lök och ost.
 Salta och peppra.
 Avsluta med ost ev mer grädde och i ugnen 200° i ca 30 min.

Att ha till:
kotlett och kokta grönsaker.

Nu film, rödvin och popcorn.


*poff*







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar